Ankieta

Wymiana polsko - niemiecka Buseck 2018

Wymiana polsko- niemiecka

Buseck 2018

W niedzielę 13.05.2018r. rozpoczęła się druga część  15-tej wymiany polsko-niemieckiej ze szkołą w Buseck. O godz. 20.30 spotkaliśmy się na dworcu autobusowym w Poznaniu i udaliśmy się w 9-godzinną podróż do Gieβen, skąd odebrali nas nasi niemieccy partnerzy. Niedzielne przedpołudnie spędziliśmy w rodzinach, a o godz. 16.00 całą grupą spotkaliśmy się na wspólnym grillu.

W poniedziałek zaczęliśmy realizować punkty z naszego planu. O godz. 8.00 spotkaliśmy się w niemieckiej szkole, gdzie odbyło się oficjalne powitanie przez Pana Dyrektora Brodkorba. Następnie zostaliśmy oprowadzeni po salach lekcyjnych, w których uczą się klasy od  5-10. Tuż potem odbyła się lekcja WF-u. Zostały zorganizowane przeróżne ćwiczenia  sprawnościowe, w których chodziło o dobrą zabawę i wspólną integrację. Zmęczeni, ale zadowoleni  udaliśmy się do zamku, w którym przywitał nas niemiecki burmistrz – Pan Dirk Haas i wręczył nam skromne upominki. Po wizycie, głodni wróciliśmy do szkoły, gdzie niemieccy uczniowie przygotowali dla nas  obiad oraz deser - lody :) Po południu spotkaliśmy się przy ognisku.

We wtorek o godz. 8.00 wyruszyliśmy w podróż do Frankfurtu. Tam zatrzymaliśmy się w Schloss Freudenberg – muzeum, w którym poznawaliśmy rzeczy poprzez zmysły np. mogliśmy zobaczyć muzykę i dźwięki. Następnie udaliśmy  się do Muzeum Pieniądza, gdzie w grupach rozwiązywaliśmy zagadki. Po dniu zwiedzania nadszedł czas wolny, który spędziliśmy w galerii handlowej, na wspólnych zakupach. Około godz. 17.30 udaliśmy się w stronę Buseck. Wieczór spędziliśmy w rodzinach.

W środę o godz. 8.40 spotkaliśmy się na dworcu kolejowym i stamtąd ruszyliśmy do Marburga. W tym dniu miał przyjemność zwiedzać razem z nami Wójt Gminy Czerwonak – Pan Jacek Sommerfeld, który przyleciał do Niemiec na zaproszenie burmistrza. W Marburgu zwiedzaliśmy miasto z panią przewodnik, ale nie było to zwyczajne zwiedzanie. Pracowaliśmy w grupach i mieliśmy ocenić czy opowiadana historyjka dotycząca tego miasta jest prawdziwa, czy nie. Później udaliśmy się na pizzę, a na końcu do Aqua Parku. Świetnie się bawiliśmy! Późniejszym popołudniem, pociągiem wróciliśmy do Buseck.

W czwartek od samego rana, zostały zorganizowane rozmaite gry i zabawy, które miały na celu integrację. Następnie mieliśmy możliwość uczestniczyć w niemieckiej lekcji. Po godzinie ,,nauki” udaliśmy się do Gieβen, gdzie zatrzymaliśmy się w muzeum matematycznym - Mathematikum, w którym znajdowały się zagadki matematyczne wykorzystujące logiczne myślenie. Po obiedzie w restauracji, mieliśmy czas wolny na zakup pamiątek. Po 1,5h wróciliśmy pociągiem do naszych domów. Około godz. 19.30 spotkaliśmy się w klubie bilardowym, aby wspólnie spędzić czas.

W piątek zostały zorganizowane zajęcia plastyczne, mające na celu wykonanie plakatów o czasie spędzonym u naszych niemieckich partnerów. Następnie odbyła się lekcja gry na Ukulele prowadzona przez niemieckiego nauczyciela muzyki.  Tuż potem razem z naszymi niemieckimi kolegami udaliśmy się na dwie godziny lekcyjne. Około godz. 17.00 spotkaliśmy się na wspólnej zabawie - paintballu laserowym. To dopiero była zabawa! Około godz. 20.40 nasi niemieccy koledzy odwieźli nas na miejsce,  z którego odjeżdżał autokar do Polski. Zadowoleni ze wspólnie spędzonych chwil, pełni wrażeń, z nadzieją na kolejne spotkanie,  wróciliśmy do naszych domów :)

Julia Kimel,  klasa VIIa

* Program zrealizowano dzięki wsparciu finansowemu